Quito 6 t/m 12 november - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu Quito 6 t/m 12 november - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu

Quito 6 t/m 12 november

Door: leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

13 November 2013 | Ecuador, Quito

Hee allemaal,
Ik zit nu in mijn binnenplaatsje boos een sigaret te roken omdat ik net een uur lang heb gewacht tot mijn mais klaar was, bleek het verrot te zijn en moest ik bijna kotsen. Maarja voor de rest gaat alles helemaal goed, ik ben vandaag eindelijk naar de oude stad van Quito geweest, een saaie helemaal goude kerk bekeken en daarna beklommen, waar vandaan je een prachtig uitzicht op Quito had. Vorige week had ik kookles, waar ik bananenballen had gemaakt met kaas erin, heerlijk. Donderdag had ik salsa les van de beste salsadanser die ik ooit heb gezien terwijl ik een beetje op iedereens voeten stond en struikelde, maar volgende keer beter. Vrijdag heb ik cavia aan een spies gegeten in Selva Alegre, het blije bos, en het was onverwacht lekker. 's Avonds ben ik uit gegaan met mijn Duitse klasgenootje en een Zwitser van 33. Niet echt leuk want ze wilden niet dansen en waren helemaal dronken, maarja wel gezellig. Ik zou vorig weekend naar Baños gaan, en raften en leipe wandeltochten maken en langs een kabelbaan naar beneden glijden en in door de vulkaan opgewarmde baden chillen, maar dat kon niet omdat we het te laat hadden geregeld, dus gaan we daar dit weekend heen. In plaats daarvan ben ik de volgende ochtend samen met mijn klasgenootje en een taxichauffeur, de neef van mijn salsa leraar, vroeg naar Cochasqui gegaan, een plaatsje ten noorden van Quito met allemaal oude tempels. Wel vet maar na eentje had ik het eigenlijk wel gezien, want ze waren helemaal overgroeid met gras. Gelukkig kon ik me vermaken met de honderden lama's die op het terrein rondliepen, die zout uit mijn hand aten en als wijzen de tempels bewandelden. Verder waren er allemaal rare cactussen en heb ik ook de tequilla cactus gezien, die in zijn midden een enorm gat had waar sap in zat waarvan tequilla wordt gemaakt. Daarna zijn we heerlijk gebraad zwijn gaan eten om erna naar een marktje in Quito te gaan en wat spulletjes te kopen. Zondagochtend ben ik naar een voetbalwedstrijd geweest, ze speelden ongelooflijk slecht maar de Ecuadorianen vonden dat niet erg en gingen helemaal los. De rest van de dag heb ik gelezen en geschreven. Gister heb ik niet echt iets gedaan, behalve dat ik natuurlijk school had, maar ben ik wel 's avonds gaan joggen en basketballen met een jongen uit Quito. Ik ben zaterdag verlaten door mijn roommate, en heb te horen gekregen dat ik het appartement tot en met 5 december voor mezelf heb, ik hoop dat het sinterklaas is die dan komt. Ik vind het helemaal niet chill zo alleen, want het is veelste stil. Me Spaans gaat heel erg vooruit en ik heb donderdag weer salsa les dus hopen dat dat ook vooruitgaat. Ik ga vanaf nu wat regelmatiger stukjes schrijven dus tot de volgende keer :) x

  • 13 November 2013 - 23:24

    Nette:

    Hee Leon!

    Vind het super leuk je verhalen te lezen!
    Ik vertrek aanstaande zaterdag naar Peru en kom misschien daarna naar Ecuador, dus wie weet kom ik je wel ergens tegen haha! :)

    xx Nette

  • 14 November 2013 - 13:58

    Paula:

    Ha Le,
    dankje voor je verslag. Je bent enorm actief en doet veel leuke dingen lijkt het. Vind je het leuk? Heb je plezier of voel je je een beetje eenzaam? Misschien komen Peter en Danielle naar je toe met Kerst? Hier is het lekker heel slecht november weer, We hebben net in vier graden met hele vieze regen de hond uitgelaten. Niet even la Douce France, morgen gaat het sneeuwen. Maar dat komt ook wel weer goed uit want we zijn aan het werk. Aan het verbouwen en alweer bezig met de reserveringen die binnen komen voor volgende zomer. Sinterklaas spreekt Spaans dus het zal best kunnen dat hij daar langs komt. Hij kwam ook altijd hier maar sinds Lisa nu ook groot is vertikt hij het. ZIjn frans was ook bar slecht. Lieve Le, blijf vooral schrijven en we denken aan je. En oja, een foto van jou zelf, (en dus niet je achterkant) is ook leuk! Paula

  • 15 November 2013 - 21:32

    Leon Ingelse:

    Ja dat zou leuk zijn Nette stuur een berichtje als je in zuid amerika bent!
    he paula,
    ik heb het heerlijk alleen soms een beetje eenzaam maar dat komt wel goed over een tijdje:) ja en siemen gaat dan ook waarschijnlijk mee dus dat zou heel leuk zijn! en ik stuur wel een foto van mezelf als ik die kan vinden! is Lisa nu al te oud? en gaan jullie nu nog iets van suprises doen? Deze zomer ga ik langs komen! Want ik heb jullie paradijsje al te lang niet gezien.
    x + kusjes aan Finne, Daan, Lisa en Willem! Leon

  • 18 November 2013 - 14:01

    Barbara:

    hey Leon,

    Wat leuk dat je in Ecuador zit! Ik heb natuurlijk veel te weinig contact met jullie dus ik ben helemaal niet op de hoogte. Blijf je lang? Blijf je alleen in Quito om de taal te leren of ga je nog rondreis maken? Het ziet er in ieder geval super uit en je hebt beter weer dan wij ;-).

    Leuk om je verslagen te lezen. Kan me voorstellen dat je wel een beetje alleen bent. Komen Peter en Daniiel nog je kant op? Zie dat je wel veel aan het ondernemen bent. Salsa.....leuk!! Hoe lang blijf je?

    Zo hoop vragen!
    Have fun.

    liefs,
    Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Leon

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 10922

Voorgaande reizen:

13 November 2004 - 14 Januari 2010

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: