Quito, 1 november t/m 5 november - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu Quito, 1 november t/m 5 november - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu

Quito, 1 november t/m 5 november

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

05 November 2013 | Ecuador, Quito

Vrijdag 1 november kwam ik in Quito aan. Ik had een reis van 28 uur achter de rug, met een jetlag dus ik was kapot. Het was heerlijk weer en ik werd opgehaald door een hele aardig man van school die mij naar mijn appartement bracht. Toen ik aankwam ben ik meteen in slaap gevallen en werd de volgende ochtend pas wakker.

Ik stond om 7 uur 's ochtends (1 uur 's middags in Amsterdam) op en ben naar het centrum van Quito gegaan met een overvolle bus voor 20 cent. Ik ben wat marktjes opgegaan, waar ze enorme bergen tropisch fruit hadden dat allemaal bijna niks kostte. Er waren allemaal oude gerimpelde vrouwtjes voor hun kraampjes aan het slapen, en in het midden van de markt lag een enorm gefrituurd zwijn, met kop en al. Op een ander marktje heb ik wat spulletjes gekocht en daarna ben ik wat gaan eten. Terwijl ik at kwamen er opeens drie gewapende mannen binnen, shotgun + uzi. Ik schrok me kapot maar ze waren gelukkig van een dienst om geld op te halen en het veilig in een kluis te stoppen. Later ben ik nog wat gaan rondlopen, om uiteindelijk richting huis te gaan en om 9 uur in slaap te vallen. 

Zondag ben ik naar een of ander park geweest en heb daar wat rondgelopen en vanaf 3000 meter hoogte over Quito en omgeving uitgekeken, voor de rest niet echt iets gedaan. Quito is een hele leuke stad met vriendelijk mensen en een mooi centrum, maar daar buiten is Quito lelijk, met enorme grijze flats, hoge hekken om de huizen en veel bewakers op straat. Een meisje van mijn school was deze zaterdag om 6 uur 's ochtends beroofd met een mes, Quito is dus niet een hele veilige stad. Ik heb gelukkig wel een leuke kamergenoot, Clay (VS), alleen is hij 47 dus trekken we niet heel veel samen op.

Maandag had ik mijn eerste Spaanse lessen. Ik heb een hele leuke leraar, Tomás, die de hele tijd grappen maakt waar ik niks van begrijp, maar gelukkig vindt hij het zelf wel heel leuk. Ik heb samen met een Duits meisje les, die slechter Engels spreekt dan ik Duits, dus onze gesprekken zijn niet heel diep. In de middag ben ik eerst wat gaan eten met de andere studenten, behalve mijn klasgenootje is iedereen boven de 30, en toen hardloop schoenen gaan kopen zodat ik een beetje kan sporten hier. Niet echt een boeiende dag, en ik begin al mijn vrienden en familie te missen...

Vanochtend werd ik chagrijnig wakker, ik had gisteravond een zonnesteek en ik kon niet goed slapen. Tomás was gelukkig weer helemaal vrolijk waarmee hij mij aanstak. Ik ga zo joggen in een parkje in de buurt. Morgen heb ik mijn eerste kooklessen en overmorgen ga ik leren salsa dansen. Dit weekend ga ik naar een stadje in de buurt dat Baños heet, waar ik ga raften en aan een kabel van een berg af glijden. Volgende week schrijf ik weer iets op deze pagina dus tot dan!:)

  • 07 November 2013 - 20:36

    Siemen:

    Heeeeeeeuhh

    jammer dat iedereen boven de dertig is, misschien moet je op straat gaan voetballen voor respectpunten. We missen jou ook lee. Hoor graag meer en foto's zijn nuce~!

  • 08 November 2013 - 14:55

    Paula:

    LIeve Leon,
    ik hoop echt dat je wat meer leeftijdsgenoten gaat ontmoeten. Dat is natuurlijk niets met allemaal van die oude lullen. Ouder dan ik!
    Inmiddels ben je er een week en heel wat wijzer? Leuk om te lezen wat je doet en die foto's geven het geheel wat sfeer. Nu ook nog zon!
    Dikke zoen en we denken veel aan je, ook Finne, Daan en Lisa. Die vinden het zo stoer dat je dit doet in je eentje. Kus Paula

  • 10 November 2013 - 21:59

    Mok Mok:

    Heee Lelo,
    Leuk om te lezen dit! En echt hele nice picca's. Zoals iedereen al zegt, de jongere mensen komen vanzelf wel. Dus dat komt wel goed. Nouja iedereen mist je al een beetje hier. Dus laat eigenlijk zo veel mogelijk van je horen ;) Nouja vooral heel veel plezier daar. Spreek je nog wel.

    Kussies David (Mok Mok)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Leon

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 10924

Voorgaande reizen:

13 November 2004 - 14 Januari 2010

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: