Cotopaxi en Quilotoa, 9 t/m 17 december - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu Cotopaxi en Quilotoa, 9 t/m 17 december - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu

Cotopaxi en Quilotoa, 9 t/m 17 december

Door: MC lilo

Blijf op de hoogte en volg Leon

17 December 2013 | Ecuador, Latacunga

Heeee,
Ik heb net een heel leuk weekend achter de rug, en een hele saaie week. Doordat mijn lessen pas om 1 uur begonnen heb ik geen enkele dag iets leuks kunnen doen, behalve mijn salsa les op donderdag, die bijzonder goed ging, ik was trots op mezelf. Zaterdag ben ik, samen met 5 anderen van school, om half 7 ´s ochtends opgehaald door een busje met een gids die ons naar het plaatsje Zumbuhau brachten, een plaatsje diep in een reservaat voor de veiligheid van de indianen/lokale bevolking die daar wonen. In Zumbuhau zijn we naar een marktje gegaan, omgeven door enorme bergen en volkanen, en hebben we een familie bezocht, die samen met 100 cavia´s en 10 honden in een klein hutje, zonder elektriciteit of water, wonen. Daarna zijn we naar het Quilotoa meer gegaan, een meer dat zich heeft gevormd in de krater van een slapende volkaan en dagelijks van kleur veranderd. We zijn via steile paadjes naar de oever van het meer afgedaald, waar we hebben gekanoed en allemaal coole foto´s hebben gemaakt. De weg terug omhoog was heel erg zwaar en we hebben er twee keer zo lang over gedaan omdat een Amerikaan, Nate, nog nooit had gewandeld en om de 10 meter moest pauzeren. Maar het maakte niet uit want de omgeving was prachtig. ´s Avonds ben ik vroeg gaan slapen omdat ik zondag weer vroeg op moest om de Cotopaxi te beklimmen.
Cotopaxi is een 5900 meter hoge volkaan die alleen beklimt mag worden door echt bergbeklimmers, maar tot 5200 meter hoogte mag iedereen komen, wat wij dus ook hebben gedaan. De eerste keer dat ik de Cotopaxi van dichtbij zag, werd ik weggeslagen door zijn grootsheid en schoonheid, toen hij opeens tevoorschijn kwam uit de wolken. We zijn met de bus naar 4500 meter hoogte gereden vanaf waar de weg stopt en je te voet verder moest. Het paadje was maar 4 kilometer lang. Toch hebben we er 2,5 uur over gedaan om de 5200 meter, waar de eerste gletsjer is, te behalen. Het uitzicht was geweldig, de 3 aangrezende volkanen en de valleien die daar tussen lagen, met wilde paarden, de gekste vogels en zelfs puma´s (niet gezien jammer genoeg), gaven de indruk dat het gebied niet was bereikt door de menselijke invloed, en niet was veranderd sinds de prehistorie. Het was prachtig daarboven, alleen hadden we niet heel veel tijd meer omdat we nog andere avonturen voor de boeg hadden. Naar beneden gaan was gelukkig veel makkelijker en sneller, omdat je zigzaggend naar beneden kon sprinten. Vanaf de parkeerplaats zijn we naar een dichtbij gelegen meer gemountainbiked, heel leuk maar eng. Toen ik thuis kwam kwam ik er achter dat ik mijn telefoon kwijt ben en die ligt nu waarschijnlijk ergens op de volkaan maarja. Ik heb zondag een nieuw huisgenootje gekregen, Shiv(21) uit Engeland. Hij is heel chill maar blijft maar tot zaterdag. Ik heb nu weer les in de ochtend waardoor ik weer tijd heb om leuke dingen te doen in de middag :) Deze zondag komen mijn ouders en Siemen me opzoeken en we gaan volgende week dinsdag naar de jungle waar allemaal leuke dingetjes gaan doen.
Dus tot over een lang tijdje en de foto´s komen nog!
x

  • 17 December 2013 - 19:43

    Saskia:

    En ik maar aan de deur bellen bij je in zuid hhahhahahah nu snap ik het je bent ver weg hahhaah heb je verhaal gelezen wauw leon en wat fijn dat je ouders en siemie komen
    Heel veel liefs saskia

  • 22 December 2013 - 14:24

    Inger De Vrede:

    Lieve Leon,
    af en toe werp ik een blik op je reisverslag en dan denk ik dat wil ik ook! en kijk: Peter en Danielle en Siemen die doen het, vliegen honderden kilometers om zoon en broer te bezoeken.
    Jullie zullen ongetwijfeld een super tijd hebben...
    Vandaag zondag, zitten ze in de lucht op weg naar de zon en hier in Amsterdam druipt het en is het kil. Maar de kerstboom maakt veel goed met de versieringen, de kaarsjes, de chocola, het gebraad, maar vooral ook het samenzijn met vrienden en familie. We missen jullie, maar maken het ruimschoots goed volgend jaar.
    liefs voor allemaal en maak een spetterende start van 2014!!
    xxx Inger

  • 04 Januari 2014 - 21:40

    Leon Ingelse:

    Ja ik ben heel ver weg saskia! maar kom wel terug hoor... En ik heb inderdaad geluk dat mijn ouders en broer me komen opzoeken inger. En ik mis het allemaal ook wel, ook de kilte en alles van Amsterdam maar volgend jaar komt dat inderdaad wel goed :)
    x

  • 15 Januari 2014 - 11:39

    Nald De Bo:

    hoi, ik heb een allergie voor kaas. ik kan mijn hele leven al geen koeien aanraken want dan moet ik heel hard niezen. is er iemand die dit zelfde probleem heeft? misschien kunnen we samen een avondje ganzenborden en praten over lingo. kusjes mijn moeder doeg XXX

  • 15 Januari 2014 - 11:43

    Frits De Slechte:

    laatst ging ik vissen in een meer maar mijn hengel was verkocht met dat geld ging ik wereldreizen maaar ik was mijn lolly's vergeten in canada maar ik woon helemaal niet in canada dus ik dacht huh wat krijgen we nu voor geauwehoer jezus christus man man man wat een ellende ik politie bellen politie zegt dat het geen dinsdag was ik bellen naar nick en simon maar de waren aan het skateboarden in het park dus ik naar het park opeens ging het bliksemmen ik snel gaan skieen in de bergen opeens band lek van mijn linker skie ik bel mijn moeder op maar die was aan het barbequen in japan dus ik ga naar de avatar blijkt die te zijn verdwenen juist nu de wereld hem het meest nodig heeft jezus wat een hyprocriet stuk vedriet is het ook we moeten hier wat aan doen stem op bevrijd gele kikkers uit het regenwoud en maak kans op een koprol zonder grenzen.
    doei

  • 15 Januari 2014 - 11:47

    666:

    yoyoyo bros whats ke burt ik ben van joodse afkomst en ik kom ff chillen met mijn brothers.
    jwz yolo regels en de avatar doet niks, help mij in mijn strijd en help het omverwerpen van de bank zodat wij de wereld kunnen overnemen. ook is het stom dat ik niet meer mag vissen in het park op dinsdag. ik heb net een hengel gekocht en tegelijkertijd lollys van een sukkel gejat. maar daar heb ik nu niks aan dus stem op pvv zodat we weer kunnen autorijden daar hou ik van ik ben een paarse cavia met konijnenvoeten zonder hoofd en ik eet op zondag altijd patat want dan zijn de winkels dicht en kan ik geen avondeten kopen ik typte dit niet dus pak me asjeblieft niet op enzo dankje

  • 15 Januari 2014 - 11:49

    Willem Uit De Toekomst:

    hoi ik kom uit de toekomst dit is geen grap
    konijnen worden groter dan huizen en claimen onze planeet obama steekt hier een stokje voor gevolg pittige konijnenoorlog zonder fatsoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Latacunga

Leon

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 10917

Voorgaande reizen:

13 November 2004 - 14 Januari 2010

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: