Quito & Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu Quito & Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu

Quito & Otavalo

Door: leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

28 November 2013 | Ecuador, Otavalo

Lieve menschen,
Ik zit weer met spanning te wachten op mijn salsa les van deze middag. Vorige week waren er 10 koreanen die allemaal om de move een heerlijke "o" riepen, zoals koreanen dat doen. Voor de rest was deze week een beetje saai, niet veel geleerd, doordat er een nieuwe duitser bij ons in de les is gekomen, die nog nooit spaans had gehad, en weinig gedaan want het weer liet het niet toe. Wel ben ik naar Otovalo geweest op zaterdag, een plaatsje in het noorden van Ecuador. Het is een rustig plaatsje, maar op zaterdag wordt de stad omgebouwd tot een grote markt, aan de ene kant een dierenmarkt, aan de andere kant eten, en weer ergens anders kleren en souveniertjes. Verdwalen was belachelijk makkelijk maar niet erg want er waren overal leuke kraampjes. 's Ochtends waren mijn nieuw gekochte riem en wierrookshamaan gestolen, die ik later weer opnieuw heb gekocht. Verder heb ik een fluit gekocht, waar ik nu bob marley liedjes op aan het oefenen ben, een ruggenkrabber en een klein veertje waar een papagaai op is geschildert. 's Middags zijn we naar een vogelpark gegaan, waar een nederlandse man twee meter wijde adelaars de lucht in gooide, om ze later terug te laten keren met een vette duikvlucht. De omgeving was heel erg mooi, met aan de ene kant een door wolken bedekte volkaan, en aan andere kant een vallei met bossen en dorpjes. Het amfitheater waar de adelaarshow werd gehouden stopte opeens, waar een ravein begon, zodat het echt leek alsof de adelaren het niks in werden gegooid. Voor de rest waren er nog allemaal mooie uilen en lelijke gieren. Vrijdag was ik naar een museum van Guayasamin gegaan, die schilderde over hoe de Spaanjaarden de indianen behandelde. Wel leuk maar heel eentonig. Zondag heeft het gehageld, geregent, gedonderd en gebliksemt, dus ben ik de hele dag binnen gebleven. Mijn nieuwe roommate en ik hebben een deal gesloten om om de dag voor elkaar te koken, en dan samen te eten, wat gezellig is. Dit weekend ga ik naar een feest van de Fiestas de Quito, en misschien de volkaan Pichincha beklimmen waar Quito tegenaan is gebouwd. Morgen ga ik een kaartspel leren wat alle oudjes hier op straat voor geld spelen, en volgende week ga ik waarschijnlijk naar stiergevechten, en een voetbalwedstrijd meespelen met een van mijn leraren. Nouja tot volgende week! Foto's komen! X

  • 30 November 2013 - 18:55

    Nena:

    Haha schatje zo typisch die ruggenkrabber!
    En wil je aaajb die minionmuts voor me kopen van foto 15???
    Ik maak geld naar je over, vind m echt te leuk:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Otavalo

Leon

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 10922

Voorgaande reizen:

13 November 2004 - 14 Januari 2010

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: