Quito 29 november t/m 9 december - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu Quito 29 november t/m 9 december - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu

Quito 29 november t/m 9 december

Door: leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

09 December 2013 | Ecuador, Quito

Hee iedereen,
ik heb weer een tijdje niet geschreven maar ik had het drukjes. Maarja ik zit nu te wachten op mijn lessen, die zijn verplaatst van half 9 ´s ochtends naar 1 uur ´s middags, met een nieuwe leraar die ik nog niet echt ken.
Vorige week heb ik allemaal leuk dingetjes gedaan, ik ben zaterdag namelijk naar een optocht geweest, desfile de la confraternidad, waar mijn leraar een plaats op een bus kunnen regelen. Deze optocht was op het oude vliegveld van Quito, en de hoeveelheid verschillende kleuren en muziek was belachelijk groot en mooi. Ik had geen idee wat deze bus inhield maar we moesten blijkbaar met die bus meelopen op de optocht en zingen, dansen en met vlaggen zwaaien, snoep naar de kinderen gooien en op fluiten blazen. Het klinkt een beetje stom maar dat was het niet, het was geweldig want ook alle toeschouwers dansden en zongen mee, en ik ben uiteindelijk nog geïnterviewd door het Ecuadoriaanse nieuws, waarvan ik de link aan het zoeken ben en dan hierop ga zetten. De rest van de dag was ik kapot en had ik een belachelijke koppijn door een zonnesteek en ben ik vroeg gaan slapen. De volgende ochtend ben ik vroeg opgestaan en ben ik met mijn kamergenootje en mijn klasgenootje en een belg, Marlies, een volkaan, de Pinchincha, gaan beklimmen. Mijn klasgenootje heeft de hele tocht lopen zeiken over alles en nog wat en heeft uiteindelijk ons overgehaald om terug te gaan. Maar toen kwam er een gids van 79 langs hoppen, die zijn groep aan het oppeppen was en ze aan het vertellen dat ze watjes waren. Toen ben ik maar gevolgd en ben ik naar de top geklommen, de laatste 100 meter was echt klimmen. Het was geweldig daar boven, helemaal stil en een onbeschrijvelijk uitzicht van alles, de stad, de ongerept bossen, de kliffen, de binnerollende wolken en in de verte de sneeuwpieken van Cotopaxi en Cuyambe, die ik nu ook wil gaan beklimmen. Jammer genoeg was mijn fototoestel halverwege uitgevallen, daar moet ik echt beter op letten, maar ik heb wel de camera van Marlies kunnen lenen, maar die foto´s komen dus pas wat later.

Dinsdag ben ik gaan voetballen met een van mijn leraren in een park, waar we snel met 10 anderen een wedstrijdje speelden. Woensdag ben ik ´s avonds naar een cafeetje gegaan, met dezelfde 3 die mee waren naar de volkaan, waar de Quiteños op live muziek heerlijk salsaaden, maar ook veelste goed om zomaar bij te gaan staan. Donderdag hadden we een feestje op school omdat het de laatste dag van de Fiestas de Quito was. We hebben eerst heerlijk gegeten en daarna uren een toernooi gehouden van een Ecuadoriaans spel dat ik de week ervoor had geleerd. De Quiteños bleven mijn glas maar bijvullen en beveelden me om te drinken en ik was al snel veelste dronken, maar ik heb wel het toernooi gewonnen samen met mij kamergenootje. Na dit toernooitje zijn we met zijn alle gaan dansen, alle leraren hadden hun vrienden en familie uitgenodigt. Het was heel leuk en gezellig en goed om dat dansen een beetje te leren.
Vrijdag ben ik uit eten gegaan met mijn klasgenootje, omdat ze zaterdag uit het appartement zou gaan, en zijn we daarna na nog een optocht gegaan. Wel leuk alleen begon het opeens keihard te regenen, gelukkig had ik een heel mooie paraplu gekocht maar toch was de sfeer een beetje gesloopt, dus zijn we naar huis gegaan. Zaterdag zijn we naar een park op een heuvel in Quito gegaan waar je een mooi uitzicht over Quito had. Daarna zijn we naar de Basilica van Quito, en hebben we tot de top beklommen. Je kon ook bij een kapelletje midden op de kerk komen, via ladders en een planken loopbrug, heel vet. ´s Avonds is zij naar haar hotel gegaan en haar vriendje gaan opwachten waarmee ze binnekort door Ecuador en Peru gaat trekken. Gister zijn we met zijn drieën naar een voetbalwedstrijd gegaan en hebben we daarna bij mij thuis gegeten. Haar vriendje is net zo aardig als zij, en ik ga ze missen nu het weer zo leeg en stil is in mijn appartement. Maarja ik heb het hier heel fijn de laatste tijd ookal zit het weer niet echt mee. Ik wil dit weekend naar Cuenca of naar Mindo maar dat weet ik nog niet. Tot volgende Week! xxx

  • 10 December 2013 - 14:14

    Paula:

    Ha Le,
    Wat heb je het steeds leuker! En je doet zo oneindig veel. Peter en Danielle komen als snel. Vind je dat leuk. Of ook gek? Ik geniet van je reisverhalen, geweldig, Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Leon

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 10915

Voorgaande reizen:

13 November 2004 - 14 Januari 2010

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: