Peru en alles - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu Peru en alles - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Leon Ingelse - WaarBenJij.nu

Peru en alles

Door: leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

11 Februari 2014 | Peru, Cuzco

Was een lange tijd geleden dat ik heb geschreven. Te veel gebeurt en te weinig zin gehad maarja, ik vertel wel gewoon. De 2de week van januari ben ik weer naar school gegaan, niks bijzonders, salsa was leuk en ze hadden een feestje gegeven toen ik weg ging. De week erna ben ik met twee Zwitserse dudes en een leraar naar de jungle gegaan en daar les gekregen. Het was heerlijk, elke ochtend de rivier afzwemmen terwijl de aapjes ons uitscholden en fruit naar ons gooiden, daarna les en daarna activiteiten zoals goud zoeken, vissen, blaaspijp schieten en wandelen. Ik en een van die Zwitserse jongens hebben een bong gemaakt met een Zwitsers zakmes en niks anders dan de natuur. De laatste avond was er een feest in een dorpje dichtbij en zijn we met een jongen van de Huao Rani stam daarheen gegaan, heel raar en leuk. Terug in Quito was ik helemaal down omdat Nena het had uitgemaakt, maar was ik de volgende dag wel naar Coca in de jungle gegaan waar ik een boot naar de grens heb gepakt. Op de boot was een Deense jongen, Theis genaamd, die hetzelfde plan als ik had, over de Rio Napo naar Iquitos reizen, de grootste stad op aarde die niet te bereiken is met de auto. We hebben 3 dagen op een half meter smalle kano de rivier af gereisd, bij indianen en in dorpjes geslapen, zonsopgang gezien en uiteindelijk Iquitos bereikt na 7 dagen. Iquitos is een rare stad, de helft drijft op de Amazone rivier en de andere helft is grotendeels markt. De Amazone was jammer genoeg belachelijk vies, waar de kindjes zwemmen zat een man 10 meter stroomopwaarts in de rivier te poepen en nog wat verder werd een vuilniszak geleegd. Ik ben 5 dagen in Iquitos blijven hangen, in de jungle gegolfd en een rivierhonden weeshuis bezoekt, en toen naar Lima gevlogen. Lima was chaos. Ik heb in een hotel geslapen dat allemaal uitjes organiseerde en je ’s avonds bijna verplichtte een bierpong toernooi te spelen. 2 dagen later ben ik samen met een Duitser naar Paracas gegaan, een toeristen plaatsje aan zee, omgeven door de woestijn. Ik haatte het daar, alleen maar massatoerisme, ik heb wel zeekoeien en pinguins gezien. We zijn de volgende dag meteen weg gegaan naar Huacachina, een oase in de woestijn. In het hotel kwamen we allemaal mensen uit Lima tegen, wat heel leuk was. Ik ben twee keer gaan sandboarden. Het sandboarden hield vooral in dat je op je buik, hoofd naar voren, keihard een duin af gaat, heel vet. Ik heb een ochtend de zonsopgang gecheckt boven op een duin, prachtig allemaal. Nu zit ik in Cusco uit te rusten en mijn Macchu Picchu reis te plannen. Cuzco is de allerchillste stad die ik ooiy heb gezien en ik heb twee kamergenootjes uit Portugal en Australie met wie ik nu ga reizen. Morgen naar Machu Picchu en daarna naar het Titicaca meer. Ik ga binnekort foto's oploaden.

  • 11 Februari 2014 - 09:45

    Paula:

    Lieve Leon,
    wat ontzettend leuk je te lezen. Door al je travellers verhalen en het vertellen over die hotelletjes en met elkaar plannen maken en verder reizen komt dat gevoel ook bij mij weer een beetje terug. Gaaf gaaf gaaf wat je doet! En ik weet dat het niet altijd makkelijk is voor je. Ik heb P en D ook gesproken. Heel veel plezier, blijf zo lang mogelijk weg, dit komt nooit meer terug. Houd het vast en geniet! En dan zien we je...over een aantal maanden? Kus!
    Liefs Paula en natuurlijk allevijf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Leon

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 10906

Voorgaande reizen:

13 November 2004 - 14 Januari 2010

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: